Zaostřeno na nové celoodpružené modely Crussis E-Full

RSS
Zaostřeno na nové celoodpružené modely Crussis E-Full
Náš významný partner, český výrobce Crussis,  opět vstupuje na trh se svým celoodpruženým modelem. Rok 2022, kdy měl výrobce naposled svého e-Fulla 11.7 na trhu, byl čas napjatého čekání, jak se výrobce s velmi náročným úkolem popasuje. Všichni jsme totiž měli v paměti jako had se kroutící rám e-Fullu 7.4 z roku 2019, který neskončil dobře... Tou dobou jsme se bohužel neproklikali k žádnému kusu, takže dojmy z něho můžu předat jen zprostředkovaně - Kolo bylo povedené, špičkově vybavené a cenově jen lehce přestřelené (podobně jako zhruba všechny modely 2021/22). Jedinou výtku (zato velkou) si výrobce zaslouží za málo vyrobených kusů.

Vzali si tedy rok oddech a vrátil se ve velkém stylu - hned 4 modely, dva z nich ve dvou různých designech, na špičkových motorech Panasonic GX Ultimate a Bosch Performace CX Smart System plus jedna bezkonkurenční limitka Crussis e-legend68, ze které běhá mráz po zádech jenom z fotky. Na obrázku pózuje e-Full 10.9 s Panasonicem, na RockShoxu Recon / Deluxe Select+ a SRAM GX a čtyřpístky SRAM Guide T. Zběžné specifikaci není co vytknout. Otazníkem zůstává snad jen použitá teleskopka X-FUSSION MANIC, která se netěší takovému věhlasu jako ostatní použité komponenty. Slavná jména samotná ale ještě dobré kolo nedělají, takže musíme zaostřit na samotnou jízdu.

Tiše předpokládám, že kolo bude využíváno především pro turistické účely a jeho odpružená zadní stavba bude spíše prvkem komfortu než nutností pro žehlení rockgardenů enduro lajn místních bikeparků. V takovém případě musím v první řadě říct, že se svými 186 cm bych si v rozporu s tabulkami vzal radši velikost 21". V druhé řadě bych si rád rýpnul do oficiálního návodu pro instalaci teleskopické sedlovky, která nás navádí k vytvoření smyčky z bowdenu v prostoru u tlumiče.. pro zachování správné morální výchovy mládeže nepřikládám zdroj

a s laskavým dovolením budeme délku bowdenu upravovat na míru zákazníka tak, že rozmontujeme půlku kola, svěsíme motor a bowden prostě zkrátíme a potáhneme tam, kam bude potřeba.
Pravda, je to můj soukromý povzdech nad řešením, který se vás, zákazníků, netýká. Zůstává důležitým faktem, že na kole se šlape velmi příjemě, nikde nic nepřebývá ani nechybí, rám se nekroutí, komponenty fungují podle očekávání na velmi vysoké úrovni a jsou citlivě zvoleny v kontextu celého kola a pro náročnou turistiku nebo vyhlazený flow trail se kolo hodí náramně. Hmotnost 27,45 kg není nic špičkového, ale je přijatelná i skrz velmi příjemnou cenu 89.990 Kč. Budu se opakovat, ale design se tvůrcům opět tuze povedl - spodní rámová trubka nepůsobí mohutně, přestože skrývá baterii 720 Wh (20 Ah), a z pohledu jezdce je šířka opticky povedeně skrytá pod horní rámovou trubkou a směrem k jezdci se zužuje abyste mohli obdivovat vahadlo s tlumičem v akci. Designu dávám 5 hvězdiček.

Na prodejně v Brně máme aktuálně model e-Full 10.9 ve velikosti 19" k testování s tím, že další velikosti a možnosti jako například ONE-Full 10.9 jsou k objednání během několika pracovních dnů, stejně tak jako e-Full 11.9 s Bosch Smart system a 750 PowerTube. Další, včetně limitky, budou následovat v průběhu podzimu a přelomu roku.

Jak vlastně vypadá celá kolekce celoodpružených Crussisů? Podívejte se tady.
A pokud jste se dočetli až sem, tradičně přidávám slevový kód e-Full2024 se zvýhodněním 5% na všechny celoodpružené Crussisy, včetně předobjednávek, ovšem pouze do 17.9.2023!


Na občasném blogu Novinky z prodejny se dočtete o připravovaných novinkách, bližší recenze a popisy zajímavých elektrokol a i některé krátkodové slevy. Vyplatí se sledovat

Předchozí Blog Následující Blog

  • Prodejna Editor
0 komenty
Zanechte komentář
Jméno:*
Email:*
Zpráva: *
* Povinná Pole