Zaostřeno na Bosch Performance Line SX

RSS
Zaostřeno na Bosch Performance Line SX

Vážení přátelé,

zima se nese ve znamení velkých očekávání. Mnozí renomovaní výrobci zlehka "nakusují" nový trend v oblasti elektrokol, což jsou Light eMTBs, eGravel a obecně jakákoliv elektrokola, kde je kladem velký důraz na konečnou hmotnost elektrokola. Ne snad, že by doteď snaha o lehká elektrokola neexistovala, často ale výrobci naráželi na obecný názor, že "elektrokolo to uveze", "radši pořádný výkon" nebo "preferujeme masivnější provedení pro vyšší spolehlivost" v kombinaci s nastaveným trendem pro maximální dojezd nad magických 200 km. Též se projevil trend plných integrací baterie do rámu, což znamenalo další kilogramy navíc a tak se některá elektrokola dostala na nelichotivých 28 kg.

Pravděpodobně všechny obavy výrobců řeší právě Bosch Performance Line SX, který bude snad krátce po přelomu zimy a jara připraven k expedici prvních sériových kusů. Ačkoliv jsme neměli možnost zúčastnit se testovacích jízd prototypů výrobců, pojďme se podívat na největší výhody tohoto motoru a popsat si, pro jaké oblasti použití bude vhodný a pro které ne - tedy zaostřit na něj.

Nejvíce si elektrokola užijí aktivní jezdci, kteří se zatím nebudou chtít zbavit svého klasického kola a mají pro něj dostatečnou fyzickou zdatnost i zvládnutou techniku kadence šlapání. Zmiňuju to na prvním místě především proto, že SX má oproti "plnotučným" motorům nižší krouťák a ten se projeví zejména tehdy, pokud chci přetlačit kliky na těžký převod do kopce. Tím se vracím k tvrzení, že když nejsem aktivní jezdec s naučenou kadencí šlapání, motor nebude schopen ze sebe vymáčknout své optimum a bude se zdát slabý- pak volte spíše Performance Line CX.

Jezdci se zvládnutou kadencí pak ocení, že celý systém elektroniky (motor, baterie, kabeláž, ovládání) váží sotva přes 4 kg a jelikož bude osazován nejčastěji na lehké karbonové rámy v kombinaci s odlehčenými komponentami nejvyšších řad (včetně například elektronického řazení), může se celková hmotnost pohybovat kolem příjemných 16 - 18 kg (podle specifikace výrobců - později každé elektrokolo zvážíme). To jsme na úrovni nižších středních řad hliníkových jízdních kol.

Bosch zároveň myslel i na potenciálně největší slabinu svého nového systému - baterii CompactTube 400 s relativně nízkou kapacitou 400 Wh (11 Ah). Při použití běžné výpočetní metriky pro průměrný dojezd 8 Wh / km se dostáváme na 50 km, což v dnešní době není mnoho. Nezapomínejme ale, že typický uživatel je fyzicky zdatný jezdec a 8 Wh / km bude neobhajitelně nadhodnocený odběr pro průměrnou jízdu. Blíž k realitě bude hodnota kolem 4 - 5 Wh / km, přičemž se dostáváme k příjemným 80 - 100 km dojezdu. Tak či tak může být pro uživatele vhodné  využít jednoduchou montáž přídavné baterie PowerMore 250 a zajistit si celkovou kapacitu 650 Wh, tedy na úrovni nejčastěji se vyskytujících baterií.


Zobrazit baterii Bosch PowerMore 250

V trendu odlehčování budou představeny i prvky ovládání elektrokola. Téměr neviditelný, ale pro ovládání funkcí elektrokola plně dostačující Bosch System controller schovaný v horní rámové trubce budou výrobci často doplňovat volitelným ovladačem Mini Remote

Bosch system controller

Tak či onak máte vždy možnost dokoupit sadu s displejem Kiox 300 nebo v SmartphoneGrip používat svůj telefon s apkou eBike Flow jako displej.

Každopádně se na kola s Bosch Performance SX moc těšíme a věřím, že vy taky, takže sledujte situaci a jakmile bude Bulls a KTM (Haibike bohužel ne) vyrábět a expedovat, my u toho budeme. Zatím si můžete prohlédnout aspoň malou ochutnávku toho, jak kola budou vypadat Zobrazit elektrokola s Bosch Performance SX


Na občasném blogu Novinky z prodejny se dočtete o připravovaných novinkách, bližší recenze a popisy zajímavých elektrokol a i některé krátkodobé slevy. Vyplatí se sledovat

Předchozí Blog Následující Blog

  • Prodejna Editor
0 komenty
Zanechte komentář
Jméno:*
Email:*
Zpráva: *
* Povinná Pole