Zaostřeno na DEMA E-LLIOT, E-LLEN

RSS
Zaostřeno na DEMA E-LLIOT, E-LLEN

Vážení zákazníci,

dnes si představíme další z elektrokol, které jsou neprávem odstrkovány na vedlejší kolej zájmu. Tyto dva protějšky trekkingových elektrokol jsou podle mého názoru dokonce jedny z nejpodceňovanějších modelů v celé naší nabídce a abychom mohli dostatečně ocenit v čem vynikají a liší se od svých prodávanějších konkurentů, pojďme společně zaostřit na jejich výbavu a celkový dojem z nich.
Je samozřejmě pravdou, že samotný segment trekkingových elektrokol trpí pod nadvládou kol horských a sportovních, díky jejich schopnosti nabízet vyšší univerzalitu napříč terény, čímž odsouvají elektrokola trekkingová k použití v užším spektru tras, zejména na pevných cestách a asfaltových stezkách. V takových podmínkách si ale E-LLIOT a E-LLEN libují.

Předně je třeba říct, že oba jsou osazeny motorem Bafang M420, který sám o sobě je silový a trochu tupější motor a jeho použití na úzkých cestičkách v terénu by mohlo být skrz pomalejší odezvu nepohodlné, na turistické využití je však díky své nižší ceně a tichému projevu jako dělaný. Ve stejném duchu se nese i zvolená odpružená vidlice Suntour NEX, která opět v těžším terénu svoji přesností zaostává.

Přesuňme se ale na upravenou asfaltovou cestu bez výmolů ať už v nížinných rovinách jižně od Brna, přes mírně zvlněnou krajinu až po naše pohraniční hory s dobrou cyklo- infrastrukturou. Je v zájmu každého sportovního i rekreačního jezdce, aby efektivita přenosu energie motoru i jeho vlastní byla co nejvyšší a nedocházelo ke zbytečným ztrátám, čímž se dostávám k první obrovské (a bohužel na první pohled skryté) výhodě - zapoudřená průmyslová ložiska v nábojích. V praxi se projevují tak, že na volno roztočíte přední kolo, uvaříte si kafe a když dopijete, kolo se stále točí. Ložiska navíc mnohem méně podléhají degradaci v průběhu let, takže vyžadují méně servisních zásahů.
Další výhodou (která už ale není neviditelná) je nadstandardní osazení pohonného ústrojí a brzd. Jedenáctirychlostní řazení s rozsahem kazety 11-42 považuji obecně za nejlepší osazení pro elektrokola ve využitelnosti převodů pro dynamickou jízdu s dostatečnou rezervou převodů pro prudké výjezdy i rychlejší pasáže. Shimano Deore RD-M4120 v tomto ohledu pracuje tradičně naprosto spolehlivě.
O čtyřpístkových brzdách Clarks M4 by se dalo mluvit jako o zbytečném luxusu na elektrokole pro zpevněné cesty, navíc se zadním kotoučem 160 mm, nazval bych to malým bezvýznamným plusem.
Velkým významným plusem je ale sedlo vlastní značky Extend, široké, pohodlné, gelové - přesně tak jak na trekkingových a cestovních kolech má být.

Z popisu může pramenit pocit, že výbava modelu E-LLEN a E-LLIOT by se mnohem více hodila na horské kolo. Naštěstí takové kolo existuje a jmenuje se DEMA Ergo . Platí o něm všechna napsaná pozitiva s tím, že díky své stavbě horského kola, širším plášťům a vyššího zdvihu vidlice je univerzálnější pro použití mimo relativně úzké spektrum zpevněných cest. Jen to sedlo je možná příliš sportovní...

Všechny tři modely jsou aktuálně v zimním výprodeji za cenu kolem 50 tisíc, navíc je možno nabídku kombinovat s Výbavou za 3000 Kč zdarma a osadit trekkingová kola třeba nosičem a blatníky, Ergo vybavit příjemnějším sedlem, nebo pořídit novou helmu, rukavice a brýle.

Všechny modely ve všech velikostech jsou vystaveny na prodejně v Brně k vyzkoušení. Tudy k zobrazení nabídky elektrokol DEMA a objednávce

Předchozí Blog Následující Blog

  • Prodejna Editor
0 komenty
Zanechte komentář
Jméno:*
Email:*
Zpráva: *
* Povinná Pole