Systémů odpružení je na trhu celá řada, ne všechny ale nabízejí skutečně kvalitní jízdní vlastnosti a současně jednoduchou údržbu. Naše technologie Maestro představuje moderní a velmi adaptabilní systém zadního odpružení vhodný pro různé typy kol a terénů i různé jízdní styly. Ovladatelnost, vedení kola přes nerovnosti, komfort, rychlost, jistota – odpružení Maestro významným způsobem zlepšuje celkové jízdní vlastnosti kola a tím i vaše zážitky z jízdy v terénu.
JAK MAESTRO FUNGUJE
Čtyři strategicky umístěné čepy a dvě vahadla společně vytvářejí jeden virtuální (plovoucí) střed otáčení zadní stavby. Díky tomu je neutralizováno působení zadní brzdy a systém je plně aktivní a vysoce citlivý ke všem typům nerovností, a to bez nežádoucího pohupování při šlapání.
Plovoucí střed zvyšuje efektivitu šlapání tím, že působí proti silám šlapání, které by jinak vytvářely pohupování při šlapání (squatting) a zpětný nárazu do pedálů při kompresi tlumiče (tzv. pedal kickback). Díky tomu při jízdě nedochází ke ztrátám energie, a vy tak jedete plynuleji a s mnohem menší námahou.
HLAVNÍ PŘEDNOSTI SYSTÉMU MAESTRO
Téměř vertikální trajektorie zadního kola a lineární křivka chodu odpružení společně umožňují (při správném nastavení tlumiče), aby odpružení zůstalo maximálně citlivé vůči malým nerovnostem a zároveň dokázalo absorbovat i velké nárazy, a to bez nežádoucího zůstávání ve zdvihu při rychlých opakovaných nárazech nebo při velkých nárazech. A navíc je díky plovoucímu středu otáčení plně aktivní i při silovém šlapání a pod silným brzděním. Výsledkem je lepší kontakt mezi pneumatikami a povrchem – zlepšuje se tím trakce, akcelerace, zatáčení i účinnost brzdění. Jízda v terénu je díky tomu plynulejší, pohodlnější a zábavnější, díky vysoké citlivosti zadního odpružení kolo mnohem lépe jede a stává se celkově ovladatelnějším za všech okolností.
PODROBNÉ VYSVĚTLENÍ
Pokud vás fungování systému Maestro zajímá podrobněji, vysvětlíme vám jeho kinematiku. Podíváme se na unikátní pohyb zadního kola, lineární poměr přepákování, chování zadní stavby při brzdění (anti-rise) a také na ochotu odpružení nehoupat se při šlapání (anti-squat). Všechny tyto parametry jsou specificky navržené tak, aby vám výsledné vlastnosti odpružení Maestro poskytly co nejlepší zážitek z jízdy.
POHYB KOLA / POMĚR PŘEPÁKOVÁNÍ
Anti-Rise
Anti-Rise